سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش سفارش اسنپ اسمایل پرداخت درب منزل خانه محل کار

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نحوه درست نشستن روی صندلی و کار با رایانه چگونه باید باشد

    نظر

 

هیچ میدانید بسیاری از مردم بیشتر روز خود را پشت میز و کامپیوتر می گذرانند بدون اینکه بدانند با درست ننشستن چه آسیبی به ستون فقرات خود وارد می کنند. در اینجا می آموزید که چگونه به درستی تجهیزات خود را هنگام نشستن در مقابل رایانه برای مدت طولانی تنظیم و قرار دهید. به خاطر داشته باشید که حتی با قرار دادن صحیح صندلی و تجهیزات، باید هر از گاهی بایستید، کشش دهید و راه بروید.

 

 

چرا باید درست نشستن را جدی بگیریم

 

 

 

چرا باید درست نشستن را جدی بگیریم :

عدم توجه به نحوه نشستن پشت میز صندلی ، احتمال بروز مشکلات اسکلتی عضلانی را افزایش می دهد. اگر پشت میز کار می کنید، وضعیت نشستن روی میز و وضعیت بدن شما برای جلوگیری از این مشکلات بسیار مهم است.قبلا در مقاله ای جداگانه به عادت بد پشت میز نشینی و عوارض آن پرداختیم و پشت میز نشینی چه مشکلاتی را ایجاد می کند.درست نشستن نیاز به تمرین دارد. ما اغلب تحت تأثیر عادات بد نشستن قرار می گیریم و خود را روی میز خمیده می بینیم و به پشت گردن یا پشت خود فشار وارد می کنیم. چند نکته در مورد نحوه صحیح نشستن توضیح داده ایم.

 

استراحت بعد از نشستن را جدی بگرید

 

 


استراحت بعد از نشستن را جدی بگرید :

هنگامی که صحبت از استراحت و. پشتی دادن روی صندلی است می شود، اکثر سازمان های بهداشتی توصیه می کنند هر 30 تا 60 دقیقه استراحت کنید. در این استراحت، بایستید و حرکت کنید. حتی فقط 3-5 دقیقه از این استراحت می تواند بسیار کمک کند. این کار چشمان شما را مجبور می کند تا روی اشیاء مختلف تمرکز کند و ماهیچه های مختلف را درگیر می کند.اگر پیاده روی را انتخاب می کنید، می تواند با اطمینان از بی نقص بودن وضعیت بدن به تسکین درد در عضلات سینه و گردن کمک کند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که در حین راه رفتن، مشت های خود را به آرامی گره کنید. سپس به آرامی مچ دست خود را بچرخانید تا انگشت شست مستقیم به سمت جلو باشد. این کار به طور خودکار شانه های شما را به جلو و عقب حرکت می دهد تا آنها را در موقعیت صحیح قرار دهد.

 

 

تنظیم پشتی را جدی بگیرید

 

 

تنظیم پشتی را جدی بگیرید :

 

اگر صندلی شما دارای تکیه گاه کمر، دسته های قابل تنظیم یا انواع دیگر تکیه گاه های خاص است، آنها را تنظیم کنید. اگر قطعاتی مانند بالشتک یا زیر دستی ناخوشایند هستند، می توانید آنها را جدا کنید.

 

 

 

لپ کلام :

در اخر باز هم تاکید میکنم که نحوه صحیح نشستن روی صندلی در محل کار بسیار مهم است. این به این دلیل است که بسیاری از مردم بخش زیادی از روز خود را پشت یک صندلی و میز می گذرانند. حال اگر در این چند ساعت به نحوه نشستن خود توجه نکنند، می تواند عواقب کوتاه مدت و بلندمدت زیادی برای بدن آنها داشته باشد.بنابراین، دانستن و تمرین بهترین زاویه نشستن برای انجام وظایف بسیار مهم است تا سلامتی خود را به خطر نیندازید. کمردرد، دیسک کمر، قوز کردن شانه ها و قوز ستون فقرات اغلب به این دلیل است که افرادی که بهترین وضعیت نشستن را نمی دانند. اگر با نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر یا میز اداری آشنایی داشته باشید با مشکلاتی که گفتیم مواجه نخواهید شد.